Kristinas bikinibodydiet dag 2

212523-153

Här ser ni mig. Trött, blek och glåmig. Jag gjorde bilden ovan så liten som möjligt så det inte ska synas så tydligt hur illa och ohälsosam jag ser ut. Men det ska bli ändring på det. Idag är det andra dagen på min bikinibody diet (som jag kallar den) och det har gått ganska bra.
Efter frukosten i morse gick jag en promenad i snabbt tempo. Jag gick vid 8:30 så att inget ställe i stan med godsaker skulle vara öppet. Efter att ha gått nere vid sjön så styrdes mina fötter av en magisk kraft mot centrum. Jag gick förbi godisafären och det riktigt vattnades i munnen när dörren slogs upp och ett butiksbiträde började lassa ut massa tomma kartonger och det kom en fläkt av godisdoft. Sedan gick jag förbi fiket som öppnade kl 9. Ja jag gick faktiskt förbi flera gånger innan jag till slut gick in. Vid kassan vände jag och gick ut igen. Det var nära ögat men jag motstod frestelsen även denna gång.
På vägen hem passade jag även på att gå förbi McDonalds trots att det egentligen ligger åt fel håll. Jag gick bara förbi och luktade lite. Nej jag lovar. Jag gick inte in. Men det hade varit gott med en glass. Jag passade även på att gå förbi Sibylla grillen.  När jag var hemma igen kände jag mig riktigt duktig.


Detta har jag ätit idag.

Två mörka brödskivor med ost och smör. Grönt te.

Smoothie.

Havregrynsgröt

Kaffe

Två smörgåsrån.

Smoothie.

Kycklingfilé med lätt kokosmjölk och green curry mix med äggnudlar. Cola light

Ska nog ta nåt mer att smaska på innan jag lägger mig tror jag. Kom på att jag bara druckit ett glas vatten idag. Inte bra. Imorgon kommer ännu en stor prövning. Födelsedagskalas. Ska jag verkligen klara ett kalas utan att äta godsaker? Vi får väl se. Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha vad jag skrattade åt din promenad:) det var ju bra att du lyckades motstå iaf.

Usch kalas är det värsta, svårt att inte äta det som bjuds man vill ju liksom inte vara otrevlig heller.

Lycka till i morron:)
Kram

2007-04-24 @ 20:44:28
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: miiliz

du va duktig du ! måste med börja!

2007-04-24 @ 21:05:20
URL: http://miliz.blogg.se
Postat av: Carin

Den där promenaden verkar lite rörig! :-) Men bra gjort att inte köpa något gott. Ses ikväll!

2007-04-25 @ 15:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0