Körkort

212523-145

Det bästa råd jag kan ge en ung tjej är inte att använda kondom eller dricka sig apfull om helgerna. Nej mitt bästa råd är att ta körkort så fort du kan och får, och övningskör så fort du har chansen.

Själv tog jag mitt körkort förra våren, efter flera års slit med övningskörning, teori och 60 körlektioner (ja ni läste rätt).
Samma vecka som jag klarat teoriprovet upptäckte jag att jag var gravid. Sedan mådde jag fruktansvärt illa i fem månader och då var det inte tal om att sätta sig i en bil och köra. Jag hade dock tagit flera körlektioner tidigare så jag trodde jag inte behövde ta så många fler. Gud vad fel jag hade.

Jag behövde hur många som helst eftersom jag var så rädd och försiktig i trafiken men efter flera månader så fick jag äntligen en uppkörningstid. Den 25 april var datumet. Då skulle jag vara höggravid eftersom födseln var beräknad till 14e maj.

Nu var det bara så att Milton bestämde sig för att komma ut redan 20e april. Helt okej tyckte jag, då jag ändå tänkte köra upp fem dagar senare. Jag var ju så peppad. Men efter att min körlärare ringt till BB för att förklara för mig att det nog inte var en sådan strålande ide så gick jag till slut med på att köra upp en månad ( och tio till körlektioner) senare.

Jag körde upp den 23e maj. Milton som då var en månad var hos min mamma och det var soligt ute. Jag klarade det och jag var så stolt över mig själv. Det var den näst bästa dagen i mitt liv.

Så tjejer, skjut inte upp det där med körkortet. Vänta inte tills ni är 27. Gör det medans ni har tid och är unga och modiga och har polare ni kan plugga teori tillsammans med. Det går så segt att ensam traggla med körkortet.  Ni kommer att vara så glada när allt är över och ni har ert körkort i handen.

Kommentarer
Postat av: Helen

Håller med. Det var inte så kul att som 25 åring sitta och plugga teori med 17 åringar. Speciellt inte eftersom jag var sämst på att köra också. Det är jag fortfarande. Åtminstone när det gäller att parkera. Snygg bild förresten :)

2007-04-20 @ 11:03:42
Postat av: H

Jag tog mitt körkort när jag var 18år och det är jag glad över!

2007-04-20 @ 13:26:05
URL: http://www.barbarellasplanet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0