Jag och Milton skaffar mobiler

212523-133          212523-132

Idag var min käre sambo ledig från jobbet så vi gav oss ut i friska luften på en shopping tur.
Eftersom min skitmobil nästan har slutat att fungera så tyckte jag att det var dags att skaffa en ny. Mina enda krav var att mobilen skulle vara rosa, ha en bra kamera och mp3 spelare. Det fick bli en härligt blank rosa Sony Ericsson. (Den är inte alls så mörk som på bilden). Försäljaren var så snäll och gav Milton en alldeles egen mobil och gissa om han blev nöjd där han satt i sin vagn, bitandes på en röd samsung. Ja den var inte riktig förstås utan ett skylt ex som blivit över. Ni vet väl att butikerna inte har riktiga mobiler i fönstren utan identiska på grund av stöldrisken.

När vi kom hem så märkte jag att mobilen inte har något urtag för hörlurar. Så om jag ska lyssna på musik så kommer andra att höra vad jag lyssnar på. Vad populär jag kommer att bli på bussen och på motionsrundorna. Nej jag skulle inte tro det. Jag blev ganska besviken men min älskling och jag har kollat in en vanlig mp3 spelare som jag ska beställa från nätet. Det blir en rosa såklart.

Kommentarer
Postat av: Majsan

Var absolut inte meningen att jag skulle köpa en ny telfon.Då jag redan innan hade en kanon som bara är 4 månader.=)Men killen på telenor charmade mig totalt och jag gick därifrån med en sonyericsson K800i!Räkta jag förlängde mitt abbonemang....=)Lättcharmad man är....Så nu har jag en hel hör telefoner som fungerar bra hemma.Vet ej vad jag skall göra med dom....=)

2007-04-16 @ 23:06:51
URL: http://loppansdittochdatt.blogg.se/
Postat av: Anna

men va konstigt? en mp3telefon utan hörlurefunktion??? Är du säker?

fast den var fin!

kramar!

2007-04-16 @ 23:58:30
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Majsan

Ja jag får nog göra det annars kan jag snart öppna en mobilshop där hemma.....=)

2007-04-17 @ 00:00:05
URL: http://loppansdittochdatt.blogg.se/
Postat av: Karin

inte jag heller:) älskar rosa!

2007-04-17 @ 09:07:16
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Lovisa

hehe okej. Det blev jag med kan jag tala om. Men som sagt de har fått in mycket fint :) Jag har nydligen inhandlat en ballongklänning därifrån :) Hur står det till som en dag som denna?

2007-04-17 @ 09:58:08
URL: http://hallonkyssar.blogg.se
Postat av: H

Jag hatar att köpa mobiler...Det är inget kul vet inte varför jag tycker så!!

2007-04-17 @ 10:02:07
URL: http://www.barbarellasplanet.blogg.se
Postat av: äm

samma mobil som jag har du (den rosa) väldigt klashiiig och egen! Välfungerande med! :)

2007-04-17 @ 22:07:17
URL: http://amii8.blogg.se
Postat av: Helen

Själv har jag lämnat in min mobil på lagning. Får se om den kommer tillbaka som ny. Då ska jag installera musikfunktionen i den. Annars får jag väl också investera i en mp3-spelare...fast jag vill ha en röd.

2007-04-18 @ 12:08:15
Postat av: till helen från kristina

Det fanns jättefina röda att välja på. Jag har beställt en mp3 spelare som jag hoppas ska vara bra. Gissa vilken färg jag valde

2007-04-18 @ 12:23:14
Postat av: Helen

Rosa? :) Vad kostade de?

2007-04-20 @ 15:54:34
Postat av: till helen från kristina

Den kostar 200 i månaden i ett år eller 3095 om du payar direkt. Jag är nöjd med den. Ganska lätta menyer.

2007-04-20 @ 16:34:59
Postat av: till h från k

förresten menar du mobilen eller var det kanske mp3 spelaren du mena?

2007-04-20 @ 16:36:21
Postat av: Helen

Mp3 spelaren, men nu vet jag ändå vad den kostade så det är lugnt. Vi har blivit värsta tekniknördarna. När jag var hemma hos dig igår kollade jag bara på nya teknikprylar inget nytt smink, kläder eller tidningar. Vi kan lika gärna skaffa oss såna där fåniga glasögon med plåster/tejp på.

2007-04-22 @ 10:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0