Gravid

212523-118       212523-117

Jaha då var man gravid igen då. Eller nej nu överdrev jag lite. Men igår var jag i alla fall gravid. Eller nej. nu kanske jag överdrev lite igen, men jag var defenitivt 100% skengravid.
Hela dagen hade jag en molande värk i nedre delen av magen. Som i början på en graviditet då det börja hända saker inne i livmodern. Jag var onaturligt trött, men när jag tänker efter så lade jag mig kl 01.25 natten innan så det var väl därför jag var trött. Däremot så kan jag inte finna någon som helst förklaring till att jag var illamående (när jag kände efter riktigt noga), och ont i ryggens nedre del hade jag också. Det får man lätt som gravid då man måste kånka omkring på sin stora mage. Stor mage hade jag igår och konstigt nog idag med.

Jag förderev hela kvällen med att tänka på vilka av Miltons kläder den nya bebisen skulle kunna ärva om det blev en flicka.  Jag gick in och kollade på hemsidan familjeliv.se och till slut så tog jag fram mina gravid böcker och läste några sidor. Jag fick adrenalinkickar så fort jag tänkte på att jag skulle upp tidigt nästa morgon ( idag alltså) för att köpa ett graviditetstest på apoteket.  Innan jag somnade lade jag handen på magen och tänkte på det lilla
fröet som börjat gro.

Idag var allt som vanligt igen. Jag var plötsligt inte gravid längre. Lite sorgligt kanske. Jag brydde mig faktiskt inte ens om att gå till apoteket för att köpa något graviditetstest. Jag tror inte det behövs eftersom min mens slutade för två dagar sedan efter flera dagars kraftiga blödningar och ständig mensvärk.

Kommentarer
Postat av: Helen

Tack för en trevlig fika. Har du provat teét ännu? Det har jag. Det var gott men jag fuskade lite så det blev lite svagt.

2007-04-11 @ 21:56:33
Postat av: Kristina till Helen

Jo jag provade det dierkt när jag kom hem och det var ju supergott. Det var trevligt att ta en lunch idag. Salladen var så himla god.

2007-04-11 @ 22:10:16
Postat av: Helen till K

Ja den var supergod. Titta vi är online samtidigt. Otroligt :)

2007-04-11 @ 22:21:53
Postat av: to H from K

Första gången i världshistorien. Jag är så törstig. Tror du jag kissar i sängen om jag tar en kopp te?

2007-04-11 @ 22:36:12
Postat av: Helen

Risken finns. Jag får alltid gå upp kl 06 och gå på toa. Det är så irriterande. Man vill ju sova ut någon gång.

2007-04-12 @ 10:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0