Ett litet monster med massa tänder

212523-102

Milton har en favorit min. Den ser ut så här. Han har också ett läte till minen. Det låter som han andas in med både munnen och näsa och sen väser det på ett pipigt sätt. Milton har åtta tänder. Det ni.

Milton bajsar ca fem gånger per dag. Först lite. Sen får han en ren blöja. Då bajjar han lite till. Jag väntar en stund så jag ska vara säker på att han är klar och så byter jag igen. Men det är ju gött o bajsa i en alldeles torr och fräsch blöja så han tar i allt vad han kan o sen är det bara att byta igen.  Efter förmiddagsvilan upprepas detta igen.

Jag är urfattig. Alla mina pengar går till blöjor.  Och barnmat. Funderar starkt på att köpa tygblöjor som man tvättar efter användning. Fast då får jag väl inte göra annat än att tvätta blöjor om dagarna. När jag tänker efter så kanske det är dags att börja potträna. Bye så länge.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag tycker tygblöjor låter lite läskigt. Nog för att det säkert är snällare mot miljön men det känns mer hygieniskt (stavas det så?) att kasta bajsblöjorna direkt i sopen. Ungefär som bindor. Tänk dig om man blir sjuk och inte orkar tvätta i en vecka. Då ligger mensbindorna och bajsblöjorna i en illaluktande hög. Usch.. nu blev det äckligt. Vad många fina tänder Milton har fått.

2007-04-05 @ 21:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0